Saturday 10 August 2013

Keindahan Jambatan Seri Wawasan

Sesiapa yang biasa dengan Putrajaya mungkin dah tahu kot pasal Jambatan Seri Wawasan ni kadang2 orang panggil Jambatan Pulau Pinang tapi macam tak relevan kot, sebab dalam Putrajaya ada banyak jambatan kabel yang menyerupai Jambatan Pulau Pinang tu.

Untuk sesiapa yang belum tahu Jambatan Seri Wawasan adalah antara 4 jambatan mega di Putrajaya, yang mana kedudukannya menghubungkan Presint 2 dengan Presint 8. MOF adalah mercu tanda Presint 2 selain Menara PJH dan Menara Seri Wilayah manakala Presint 8 adalah kawasan perumahan yang mana komersil unit dalam proses pembangunan.

Sebenarnya gambar ni lama dah terperam (28th March 2013) iaitu diambil masa Putrajaya Hot Balloon Fiesta cuma takde masa nak edit... dengan komputer pulak rosak, sekarang baru ok sikit guna notebook. Ada banyak lagi gambar-gambar terperam dah siap edit Masreena publishkan. Jom nikmati gambar warna warni Jambatan Seri Wawasan di waktu malam.

Merah.

Daripada merah beansur-ansur tukar ke Kuning. Jadinya keoren-orenan

Oren dah.


Kuning!

Hijau


Biru.. kemudian bertukar ungu

 Biru baru nak jadi ungu

Ungu

Semakin cerah

Ungu baru nak jadi merah

Biru

Last sekali serupa pelangi pun ada


Cantik kan? =) Semoga terhibur


4 comments:

nurin khairi said...

Salam singgah. Taktau la pulak jambatan tu boleh tukar warna :)

Nia said...

Salam ziarah, cantik sungguh! Last time masa kecik2 suka betul kalau pegi KL tengok lampu, sekrg kat sini pula :)

MH8625 said...

Fuh, ni sure menunggu kat situ lama. Sampai semua kaler keluar. hehehe

MasReena said...

Nia: Datanglah Putrajaya selalu.. ada banyak aktiviti menarik kat sini mcm berbasikal, swimming pool, cruise dll... selamat pun selamat drpd KL tu takuttt

MH: Kalau ikutkan malam tu dijadualkan ada fireworks sempena Putrajaya Hot Baloon (khamis). Tapi tunggu punya tunggu takde pun... fotografer sumer dah beratur kat jambatan tu... that's why lama stay situ tu tapi fireworks nya yillekk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...