Sunday 3 July 2011

Review Filem Transformers

Since filem Transformers (2007) yang sangat BEST dan menarik terutama pada intro, aku teruja untuk mengikuti sekuel yang kedua "Revenge Of The Fallen" (2009). Malangnya sekuel kedua agak membosankan. Itu pasal aku tak sabar tunggu yang ketiga pula: "Dark Of The Moon" (2011)

So semalam keluar dengan Yuna untuk tengok cerita ni di Summit USJ. Rimas nak pergi Alamanda, sebab banyak sangat budak sekolah/remaja yang menyemakkan Alamanda tu. Ikuti sinopsis ni (kredit untuk admiralhafiz).

Transformers: Dark Of The Moon

Mengisahkan tentang misi Decepticons untuk menghidupkan kembali planet Cybertron setelah lama musnah dalam peperangan.

Hanya terdapat satu cara untuk memastikan hasrat mereka itu tercapai iaitu membawa Cybertron ke bumi. Untuk membawa Cybertron ke bumi Decepticons perlu mendapat bantuan ‘orang dalam’ Autobots kerana hanya dia yang tahu cara untuk mengendalikan teknologi yang dicipta oleh Sentinel Prime.
Seperti biasa, Sam Witwicky dapat menghidu kejahatan Decepticons ini dan dia bersama-sama Autobots berusaha sedaya-upaya menghalang misi jahat Decepticons yang mahu menjajah bumi


Jadi komen aku:-

- Suspens sangat terutama masa diorang dalam bangunan yang hampir runtuh. Berdebar siot
- Puas hati dengan CGI effect yang sangat real.






- Permulaan cerita dah hilang mood sebab tak berkenan dengan pengganti Megan Fox, Rosie Huntington sebab kayu, suara tak best, feeling daring, dan sakit mata tengok bibir dia. Sooo fake



- Paling spoil, babak cinta yang kalau takde pon tak perlu. Ye, sangat potong stim hokkay.. waktu autobots sibuk nak selamatkan dunia, Sam Witwicky pula sibuk nak selamatkan awek dia.



- Macam biasa, tak lupa diselitkan propaganda keji US iaitu nak tunjuk pada seluruh dunia bahawa mereka adalah penyelamat kepada bumi.

- Overall best dan menghiburkan =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...