Sunday 20 January 2013

Relationship Tips - Important from Taylor Swift

Gadis 23 tahun ni gadis blonde Taylor Swift yang terlalu popular dan namanya naik selepas lagu "Love Story" dilancarkan, pencapaian Taylor setakat ini:

- ada empat album hit, yang terbaru "Red"
- duta dua minyak wangi
- konsert
- berpacaran dengan anak Kennedy (dikira pencapaian ke ni? boleh laa kan? habis tu dah "keluarga diraja" Amerika ye.. ko hade)

Image result for taylor swift 2013 love story
Aksi-aksi Taylor Swift dalam video klip "Love Story" 

ikuti temuramah Taylor Swift dengan Bethany Heitman tentang nasihat cinta yang amat penting... hingga membuatkan saya tertarik untuk menulisnya di blog. Semoga menjadi pengajaran berguna untuk gadis-gadis di luar sana.

Falsafah cinta Taylor Swift?

"Love is a ruhtless game unless you play it good and right" itulah falsafah cinta saya selama ini.

Apa pendapat Taylor dengan "main tarik tali"?

Saya rasa kebanyakan masa bila kamu jumpa seseorang, kamu akan rasa macam perlu tunjuk tak berminat supaya si dia akan lebih tertarik pada kamu. Namun apa akan jadi kalau kamu mula tunjuk perasaan sebenar? Apa yang si dia akan lakukan pula? Bayangkan pada masa depan bagaimana kamu nak teruskan dengan lelaki tersebut? saya tak mahu terjebak dalam situasi ini

Ada tak perangai lain yang kamu tak boleh bertolak ansur?

Saya tak boleh layan seseorang yang mahu hubungan selangkah ke belakang, perlukan ruang atau curang. It's a conscious thing; it's a common sense thing. Jika saya di tempat sama, sanggupkah saya nak buat begitu pada diri sendiri? Sanggupkah nak buat pada orang lain? kalau jawapannya tidak, maknanya mereka tak layan saya dengan baik. Saya tak mahu teruskan hubungan berat sebelah lagi.

Lagu mana yang kamu nyanyikan buat kamu rasa powerful?

White horse adalah lagu yang saya amat banggakan kerana ia berkisarkan tentang perhubungan berat sebelah; it's one sided. Kamu cinta padanya lebih dari perasaan dia terhadapmu, malah kamu pun tahu. It's a sinking feeling, tapi ia juga meracun dirimu. Malah kebanyakan masa ramai gadis terjebak dalam perhubungan sebegini di mana si dia tak bagi banyak mana pun namun kamu rela walau ambil serpihan saja. Pada saya, apa yang lebih melukakan adalah bila si dia tak ungkapkan apa-apa. Ia kala saya perlu dengar sesuatu daripada mereka tetapi mereka mendiamkan diri. Padahal dia tahu yang saya mahukan komitmen, kesetiaan atau kepastian, tapi dia tidak dapat berikannya.

Apa yang kamu pelajari mengenai dirimu bila berdepan dengan asam garam dating life?

Saya dah tahu bila nak get out. Saya takkan bazir masa untuk teman yang tak sesuai. Lagi lama kamu bersamanya, kamu seakan-akan terlepas peluang bertemu dengan pasangan yang lebih sesuai. And if it doesn't feel right, it isn't right.

Bagaimana nak tahu jika si dia itu untukmu?

Saya rasa faktor yang jelas bagi saya adalah sama ada saya perlukannya lagi. Bila dia pergi, adakah saya nak dia berpatah balik? Atau adakah saya akan okey kalau dia teruskan hidupnya?

Apa lagi yang kamu perlukan dalam relationship?

Saya perlukan tarikan yang sukar dijelaskan. Saya kenal mereka yang dah berbulan lamanya berkawan dan perasaan jejaka itu melebihi perasaan wanita berkenaan. Ia berlaku dan relationship mereka hebat sebegitu. 

Kamu boleh bayangkan benda lain yang nak dibuat selain muzik?

Jadi ibu sepenuh masa, buat segala-galanya untuk anak-anak. Satu hari nanti, itu pasti. Itu satu-satunya yang cukup mengujakan selain muzik.

Adakah cinta akan mendahului kejayaan?

Memiliki seseorang untuk berkongsi hidup adalah sesuatu yang indah, dan ya, mencapai impian sendiri juga penting. Kebanyakan masa saya dah dahulukan itu dulu dari yang lain tapi bila kamu sampai satu tahap di mana segala impian dah dilalui, kamu toleh untuk berkata, "Bestkan semua ni?". Jika tiada sesiapa di situ, apa gunanya?



















No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...