Saturday 24 February 2018

5 Tempat Dalam Malaysia Yang Aku Berangan Nak Pergi

Lupakan sejenak restoran bawah laut atau aquarium yang aku berangan nak pergi tu. Adoi Masreena, kuat betul kau berangan kan! Bimbang dikata berhidung tinggi atau high expectation, aku buat entry ni, haha!

Tempat-tempat cantik dalam Malaysia, aku berangan nak ada percutian mewah. Ya, mewah sebab dah penat percutian miskin. Kalau tak percaya, bukak cerita-cerita saya yang sebelum ni. Travel kerja atau holiday, semua nya tema yang sama - BAJET T_T

Eloklah travel bajet... takde orang nak dengki kan? haha... sebabnya saya bukanlah orang kaya, Tetapi untuk percutian dalam negara, saya merancang untuk pergi ke destinasi berikut dengan keluarga tercinta ye - -

Image result for grand lexis
Lexis Hibiscus view from sky

Image result for lexis hibiscus
Gambaran bilik-bilik Lexis Hibiscus. Minat sebab ada kolam dalam bilik manakala chalet nya pula atas air (special rate). Mewah kan? Harga bermula 800 ke atas
Image result for grand lexis
Grand Lexis - hampir sama cuma yang ni senior sikit. 
                                                                                  
Image result for pulau perhentian
Pulau Perhentian

Pulau Perhentian is a must destination to worlwide tourist  selain Genting Highland. Tapi bagi orang local, mereka kedekut nak keluarkan belanja untuk ke Pulau Perhentian sebab jauh, kena naik flight, feri dan boat untuk ke pulau-pulau yang diinginkan dengan harga paling kurang 800. Itulah sebabnya pengunjung Pulau Perhentian selalunya foreigner jarang orang Malaysia. Ini diceritakan sendiri oleh kawan Masreena yang berkahwin dengan cucu jutawan chalet Pulau Perhentian. Curlasss!

Resort mewah di Batu Feringgi, Penang. Contohnya Hard Rock Hotel ke. Kalau setakat Penang percutian biasa, seumur hidup dah banyak kali juga pergi. Nanti saya siapkan entry nya (dah bertangguh 2 tahun). Penang adalah destinasi wajib bagi pengunjung dunia yang datang ke Malaysia selain Genting Highlands dan Langkawi. Terasa kemeriahannya.
Image result for langkawi
Last sekali yang tak lain dan tak bukan, Langkawi iaitu destinasi yang terkenal dengan duty free seperti coklat malahan beli kereta! Langkawi setiap masa sesak dengan pengunjung ye! dan yang paling menyedihkan, saya tak pernah ke Langkawi berbanding adik-adik yang dah merasa trip sekolah. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...