Thursday 21 March 2013

Siapa di Chiang Rai, Thailand?

Wahhh tajuk yang sangat tak boleh belah... kasi suspen sama awak je kan?  Sabar... sabar... bukan Masreena yang berada di Chiang Rai ye tapi orang lain... haha.

Last two weeks sahabat karibku, Nik Yasir buzz me up dalam Whatsapp... "my face in Mingguan Wanita! dalam slot Catatan Perjalanan" ujarnya sedikit eksyen. ahah! Saya atas dasar support member punya pasal pergi la kedai buku untuk dapatkan majalah Mingguan Wanita... namun pulang dengan hampa sebab banyak sangat issue, tak tahu keluaran yang mana satu.

Dan last three weeks jugak (apasal modal aku sumer dah season ni? hahaha) my former Resident Engineer call pulak bagitahu "Anjung Seri keluaran March ada published rumah adik lelaki I... page 52". Tapi disebabkan Masreena terlalu sibuk dengan kerja maka takde kesempatan terjah MPH untuk baca majalah free... jahat! haha

Nak dijadikan cerita last 2 days terbuka hati nak masuk Alamanda. Kenapa Alamanda? Sebab dalam Alamanda ada satu kedai majalah setentang dengan Reject Shop. Pilih kedai ni sebab mereka masih menjual balance majalah yang belum clear stock pada bulan sebelumnya... selalunya majalah keluaran 2 bulan sebelum masih susun di rak. Situasi ini amatlah sesuai untuk orang yang selalu misissue seperti saya.


Sebenarnya tak pasti majalah yang mana satu... sebab MW kan keluar tiap-tiap minggu. Call Nik dah la tak jawab, bila send SMS "Hey.... which one MW?" dijawabnya "yang ada gambar dua perempuan" 

Apakah? kan ada dua isu yang kedua2nya perempuan??? Ayoyooo... terpaksa la membelek satu persatu sampai India kedai tu tengok saya semacam je.... Nasib baik la memang tengah pegang lagi 3 jenis majalah lain menunjukkan yang memang nak borong eh beli

Dah lama tak beli Mingguan Wanita since dah jatuh cinta dengan majalah lain... dulu stop beli sebab dalam tu banyak sangat kisah bergaduh laki bini... pening kepala dibuatnya. Tapi masa berlalu MW semakin matang, kini MW tampil sebagai majalah yang versatile dan yang paling utama.... mengiktiraf kejayaan wanita-wanita kental yang berdepan dugaan hidup. Contohnya Ibu tunggal, rakyat miskin dan OKU

 

   
Contohilah kredibiliti team majalah Mingguan Wanita OK?

.........dan bila diselak-selak wajah Nik ada pada kedua-dua majalah tu rupa-rupanya -__-
  
tuuuuu dia!


Zoom sikit... haa nampak dah kan? cik abang yang kanan sekali tu.. yang tinggi tu. Glemer ko!

Cik Warda dengan harimau belang... rileks je dia. Tapi takutnyaaa dengar pengalaman diorang bergambar dengan harimau betul.. Bukan ke last month di Singapore ada pelancong mati dibaham semasa bergambar dengan harimau jinak? oh my.. oh my..

Diorang ambil pakej Ground Travel. Memang dapat murah, RM550 je untuk melawat ke perkampungan orang asli Karen Long Neck, White Temple, Wachiratharn Waterfall,  white water rafting, menunggang gajah putih dalam hutan di Mae Thang dan Tiger Kingdom. Boleh pilih nak bergambar dengan anak harimau ke, sederhana besar atau harimau yang terbesar! 

Bila dengar cerita Nik tu.... sangat buat saya teruja nak meneroka pengalaman baru di utara Negara Gajah Putih tu. Menarik kan?

Posing lagi. Hey Nick Carter (nama manja beliau)... asalkan posing je ko akan berada di paling kanan kan? 

Berbalik pada kediaman adik RE tu tadi... sekarang my RE dah resign untuk join Malayan Banking Berhad sebagai salah seorang Director. Adik lelaki beliau tu orang nombor dua dalam Petronas, tak hairanlah rumah pun jota-jotaan

 
Page 52. Mengabadikan kenangan cinta di musim luruh mereka. Semoga cinta suci mereka sampai ke syurga hendaknya, Amin (sebak)

 

Yeaa itu dia... memang cantiklah rumah harga berjuta ni. Taste pun sofistikated. Tahniah kepada Encik Yazid dan Puan Norlaila =)

Zoom sikit.

Di samping tu ada jugak beli majalah lain....sejak tumpang baca di bilik RE beberapa bulan lepas terus jatuh cinta dengan majalah interior design keluaran Singapore ni . Tapi saya dah terlepas keluaran Januari... siapa ada? Nak pinjam boleh? sebab nak fotostat.. kah kah kah 

 
Suka topik makeover without renovation.... namapun budget traveler sepertiku, tak boleh spend sesuka hati kena simpan lebihan duit  tu semata-mata nak tengok gajah putih (nangis T_T)


 

Nak ambil idea sikit tentang decoration sebab tak tahu mana nak campak marchandise yang saya beli semasa melancong sejak sebulan dua kebelakangan ni.

 
Sampai sekarang masih belum gantung lagi hiasan dinding yang dibeli semasa di Hat Yai. Click here.

Yang ni beli semasa di Shen Zhen. 

Lukisan ini dibeli di Hong Kong dan masih belum dibingkaikan. Sebabnya, masih dalam planning dekorasi rumah. That's why sekarang ni obses ke arah tu.... My preference is... towards save space without renovation. 



Semoga semuanya berjaya direalisasikan. 

3 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum :) Jom jom visit blog Dibah, nak introduce satu produk best punya. Hihihi.

http://dibahspa.blogspot.com/2013/03/natural-aqua-cure-gel-best-exfoliater.html


Thank you Cik Masreena :)

yana M said...

teringgin nak pergi :)

MasReena said...

jom la yana... nampak menarik sesangat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...